czwartek, 25 lipca 2013

Dlaczego psy Nas liżą ?

Każdy właściciel pieska już pewnie to wie, ale tak dla przypomnienia. Ja na przykład dowiedziałam się dokładnie tego dopiero dzisiaj i zawsze nie pozwalałam Psotce mnie lizać, ale teraz będę czasem pozwalać, ale nie po twarzy tylko w rękę, bo nie wiadomo co nasze pieski jadły :P

A więc przechodząc do tematu :
Dlaczego nasze psy tak lubią lizać nas po twarzy? Niestety, wcale nie dlatego, że nas tak mocno kochają. To psie całowanie jest niczym innym, jak jednym z wielu sygnałów łagodzących agresję silniejszego i dominującego osobnika, sposobem na okazanie uległości.
Język jest jedną z pierwszych czynności, z jaką ma kontakt nowo narodzony szczeniak. 
Matka wylizuje szczenię od razu po wyjściu na świat, robiąc to jeszcze przez kilka tygodni w ramach higieny.
Są dwa wyjaśnienia lizania przez szczenię matki. Pierwszym jest taki, że szczenię chce, aby matka zwymiotowała posiłek. Natomiast drugim jest uległość.
No  raczej nasze pieski nie chcą abyśmy im wymiotowali jedzenie, więc jestem za uległością.


Jeżeli macie jakieś pytania zadawajcie je w komentarzu.
Pozdrawiam :*

Zdjęcie zostało pobrane z internetu.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz