wtorek, 22 lipca 2014

Najpopularniejsze problemy z psem - część 2

Witam Was wszystkich serdecznie :)
W końcu zebrałam swoje siły i postanowiłam napisać dla Was kolejną część "Najpopularniejsze problemy z psem" 
Mam nadzieję, że Wam się to spodoba :) A tematem tego oto "poradnika" będzie gryzienie butów. Miłego czytania :D


Gryzienie butów : 

Wiemy wszyscy, że szczeniaki bardzo lubią gryźć nasze buciki, ale ja na złość zazwyczaj wybierają te najdroższe, ze skóry, dobre jakościowo itd., które wprost uwielbiamy. Dlaczego? Zaraz odpowiem Wam na to pytanie. Aby uniknąć niepotrzebnych i nieznośnych dla nas strat radzę kupić pupilowi dużo zabawek, np ze skóry, najlepiej wydać trochę pieniędzy na zabawkę niż na nowe buty. Postarajmy się aby te zabawki przyciągały naszego pupila, aby się nimi chciał bawić i nie sięgał znowu pyszczkiem do naszych bucików. Ale to nie usunie problemu i jeżeli zauważymy że piesek nadal próbuje zjadać i psuć nam buty trzeba natychmiast zareagować. Nie należy na szczeniaka krzyczeć, karać itd, ale stanowczo tego zabronić, wydać komendę, która go od tego powstrzyma... Należy chować także buty bo szczeniakowi może to nie przejść i nadal jako nawet i dorosły pies może gryźć buty. Na każdego psa działają inne metody, na Waszego jednak nie musi zadziałaś wydanie komendy.
Musicie wiedzieć czego pies nie lubi i po prostu go tego oduczyć, żeby nie było za późno, nawet jeżeli Wasz pies boi się różnego typu spryskiwaczy można kilka razy go użyć, a problem może trochę zniknie :)
Życzę miłej nauki :*

Na koniec postaram Wam się troszeczkę wyjaśnić, czemu nasz pies to robi. Pies nie gryzie tylko butów, lecz praktycznie wszystko, natomiast w tym "poradniku" oparłam się na butach. Kiedy piesek gryzie np. meble lub coś tego typu można posmarować to czymś niesmacznym dla naszego pupila. Na temat gryzienia butów słyszałam różne wersje. Piesek gryząc buty i czując w taki sposób nasz zapach zabija czas i tęsknote za właścicielem. Chcę zawsze być blisko właściciela i może dlatego to robi. Oczywiście nie jestem specjalistą od takich spraw i tego do końca nie wiem. Najbardziej trafny według mnie pomysł na gryzienie różnych rzeczy jest po prostu chęć poznania przez szczeniaka otaczającego go świata. Chce on zobaczyć z czego ten świat jest zbudowany co go otacza, ta samo jak poznawanie ludzi.

Wytłumaczyłam to oczywiście swoimi słowami, tak jak ja to rozumiem, bo przecież jestem tylko dziewczyną, która się psami interesuje i jeszcze wszystkiego nie wie, jeżeli uważacie inaczej napiszcie swoje zdanie, z chęcią przeczytam :)

Życzę miłego wieczoru i nocy :) Dobranoc wszystkim  :*

3 komentarze: